Wednesday, March 23, 2011

sambung lik..

selang beberapa hari...

pada pagi 19.05.2010 - pukul 2.00 pagi lebih kurang lansung x nyenyak tido.. 

:: 2 bulan sebelum tu pun x lena tido juga.. sbb baby banyak bergerak. maklum lah.. bila baby 1 tido baby 2 tu jaga agaknyer.
   
sambung lik.. pinggang rasa sakittt sangat sampai nangis.. nk jalan pun x dapat.. kejutkan abang.

::sebelum tu saya dh pesan. "abg, kalau ayg kejut malam ni abg bangun tau.. ayg rasa sakit sangat nih dr petang tadi.."  abg leh jawab ".. apolak.. dh nk besalin dah ko..k k k" ayat jahat nih mmg selalu dah saya terima.. buleh kato kan setiap kali ngadu sakit.. tu la jawapan dio.. bukan nk kesian kt saya ni

abang bangun. saya cakap nk gi tandas, tapi x pat nk jalan. dia papah saya sampai tandas.. pas tu dia sambung tido lik..

saya x pat tido.. masa ni kan.. saya sedih dan pilu sgt.. sambil becakap dalam hati sesorang.. " Ya Allah ya Tuhan ku, selamatkan lah kami, permudahkanlah segala urusan kami, Ya Allah, cepatkanlah saya bersalin, senangkanlah saya bersalin, cepatkan lah kami sihat selepas salin nanti.." ayat ini sering saya baca sejak akhir2 tu.. tapi pada pagi tu.. saya rasa sedih sangat. x tau nape.tersentuh skit hati.. teremosi la sket.

rasa sakit tu datang lagi sekali.. apa yang saya rasa bukan sakit yg biasa2.. tapi rasa perut mengeras. rasa ini saya alami bermula usia kandungan 6 bulan sampai la nk bersalin tu.. pada masa dia mengeras tu.. saya x leh nk buat apa2.. nk becakap pun x boleh.. kena tggu dia reda skit baru leh cakap.. pada kali ini saya rasa ada ketulan keluar dari bawah. terus saya kejut abg sekali lagi.. saya inform dia perkara yg berlaku.. dia papah saya sekali lagi. saya kata nk bangun dan duduk kt sofa. tapi tiba2 abg pegang saya, ketulan itu jatuh ke lantai.. dan turun lagi seketul.. dan seketul lagi.. rupa - rupanya ketulan darah beku. abg dudukan saya di kerusi.. lalu dia bersihkan saya dan siap2 untuk kehospital. sambil tu saya kejutan adik lelaki bongsu kami untuk teman skali gi spital. nama dia  Mohd Hazim. saya panggil dia dik yang.. 
pas tu bila dh nk kuar rumah.. saya ketuk pintu bilik mak abah, bgtau "mak.. ina nk gi spital dah ni.. tadi darah keluar.. mak abah doakan akak cepat salin dan selamat eh.. akak sayang mak & abah. ina mintak maaf mak. mak abah, doa kan akk yo.."  sambil pisat2 omak peluk dan terus kami lembeng sama2.


huh.. panjang dh ni..
nanti sambung lagi.. dibilik bersalin plak.
antara yg menarik..
mesin pengimbas nadi (CTG) x dpat detect nadi si adik.
mesin vecum pun sana buat hal.. tapi..
doktor cun2

No comments:

Post a Comment